söndag 21 oktober 2012

Shopping och julklappsinslagning

Berätta gärna vad ni tycker om den sen. Jag har aldrig sett den, men den verkar lite mysig :) på Klasses Julkalender



Absolut! :) Vi har nu sett några avsnitt så jag tänkte berätta lite vad jag tyckte. Den är mysig och lite tokrolig, men lite annorlunda. Dels är det 29 avsnitt då den började första advent, dels är avsnitten runt en halvtimme långa och dessutom var det live när det begav sig, dvs 1992. Det är alltså ingen historia som berättas direkt utan det var ett barnprogram där barn kunde ringa in och tävla och sådär. Så visst är den mysig men lite annorlunda mot nyare julkalendrar. :)

Idag var jag och Amanda på shoppingrunda, på Indiska hittade vi en doftolja med namnet Cozy Christmas så vi köpte en varsin flaska samt en varsin oljebrännare. Oljebrännaren kostade bara 49 kr och oljan 39 kr.  Har den tänd nu och nog luktar det jul här hemma! Jag köpte också en rulle julklappspapper på Lagerhaus för 29 kr, så nu har jag slagit in dom första julklapparna. Dom är inte klara än, det ska på snöre, etiketter och dekoration också men det tar jag närmare jul. Papperet är liiite transparent men det funkar.

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar