torsdag 11 oktober 2012

Ett julkalenderfreaks funderingar.

Under dom senaste åren har jag börjat att se flera olika julkalendrar varje vinter, som en liten jultradition. Förra året såg jag Kaspar i Nudådalen (favoriten!), Ture Sventon, Jul i Kapernaum, Sunes jul och Tjuvarnas jul.

I år har jag utöver årets kalender tänkt se i alla fall Kaspar i Nudådalen igen, Dieselråttor och sjömansmöss (som jag har på dvd men inte sett på väldigt länge) och Mysteriet på Greveholm (som jag måste köpa snarast!). I mån av tid vill jag också se Julens hjältar, När karusellerna sover och Sunes jul igen. Åh, så nostalgiskt!:')

Vilka ska ni se? Har ni någon favorit?


/Amanda

1 kommentar:

  1. Hej!

    Min absoluta favorit julkalender är "Mysteriet på Greveholm". Om du inte har sett den så MÅSTE du verkligen göra det. Annars så är "Sunes jul" & "En riktig jul" också bra kalendrar.

    SvaraRadera