måndag 26 november 2012

Jul hos oss

Igår gjorde jag och sambon julfint här hemma i vår lilla etta. Vi bor på 32 kvadrat och har bara ett enda stort rum, inte ens ett separat kök. Med det och lite halvdålig studentekonomi som utgångspunkt blev det lite som det blev, inte jättejuligt men i alla fall litegrann. Har en smal hall som leder in i rummet där jag funderar på om det skulle gå att göra något också. Gårdagen hade inte den mysiga juliga atmosfären jag hade önskat, istället spöregnade det ute och hela gardinstången rasade när jag skulle hänga upp julstjärnan. Så kan det gå, men nu är det uppe i alla fall. Nu ska jag äta sen frukost (fy mig som inte går upp i tid) och se ett avsnitt av Kaspar i Nudådalen, sen är det dags för föreläsning.
/Emma
 Glögghörnan
Kök med tillhörande hund
Vardagsrumsdelen, precis till höger är köket

 Nu är det inte långt kvar tills vi får tända första ljuset!




1 kommentar:

  1. Vad msyigt du fick till det! Vi bor också i en etta så jag jag vet hur svårt det är att få plats med allt man vill! Det blev dock jätte juligt och mysigt hos er!

    SvaraRadera