måndag 14 september 2015

En bok till jul: Dash och Lilys utmaningsbok av David Levithan & Rachel Cohn.

Vi fick nyligen ett recensionsexemplar av Dash och Lilys utmaningsbok av Gilla Böcker. Det är en fin och mysig bok för unga vuxna som utspelar sig under julen, julkänsla garanteras! Författarna har tidigare skrivit bland annat Nich och Norahs oändliga låtlista.

"Av olika anledningar är Dash och Lily ensamma i New York över julhelgen. Lily har placerat ut en röd anteckningsbok med en utmaning i sin favoritbokhandel i hopp om att en kille ska hitta den. Det gör Dash. Han genomför Lilys utmaning och skriver dessutom ner en egen. Utmaningarna tar Lily och Dash till klassiska NY-ställen, och Moleskine-boken fylls inte bara av kluriga ledtrådar utan också av deras personliga historier. Men kommer de någonsin att träffas i verkligheten? Och om de gör det, kommer magin att finnas kvar?"


Bild: Gilla Böcker

Åh vad jag gillar den här boken! Både Dash och Lily är smarta och roliga personer och vandringen runt New York i juletid tilltalar mig verkligen. Dash gillar inte julen medan Lily är en riktig julnörd. Men de gillar böcker båda två och deras resa startar i en bokhandel. Boken ger mig en varm, glad känsla. Hög feel good-faktor, precis som det står på omslaget! Den passar perfekt att läsa fram till jul för den som vill förhöja julkänslan. Hade jag haft ett tonårsbarn som gillade att läsa att hade jag gett den här boken som julklapp. Gärna dan före dopparedan, eller som morgonklapp, så julstämningen riktigt hinner infinna sig. I övrigt är boken kort, lätt att komma in i och sidorna flyger förbi nästan som av sig själva. Av mig får Dash och Lilys utmaningsbok 3,5 av 5 julklappar och den rekommenderas verkligen!

Boken finns att köpa i pocket på Adlibris för 51 kr, samt som e-bok på Adlibris för 37 kr.

/Amanda

1 kommentar: