fredag 20 november 2015

Gårdagens julpyssel: lacksigill och julklappar.

Igår hade jag sååå mycket julkänsla! Jag började med att gå ner i källaren och hämta upp julpyntet trots att det inte ska upp riktigt än (fast jag ställde upp den elektriska adventsstaken!). Sedan lyssnade jag på julmusik (Min Old school Christmas-lista på Spotify) och försökte mig på det här med lacksigill för första gången.

Jag fick kitet i en julklappslek förra året: två rödglittriga lackstänger och en lilaglittrig och ett sigill med två olika mönster. Jag försökte först på bakplåtspapper för att få in snitsen, och dessutom kan man använda dem till massa olika saker, bara att limma på där man vill ha det.



Sedan gjorde jag direkt på mina julklappsetiketter! Jag köpte dem på Ebay, typ 100 stycken för 12 kr eller något.


Och till sist slog jag in några julklappar!:) Jag använde ett gammalt papper som jag hittade i källaren, det är mycket märkligt med blommor, tomtar, renar och diverse mönster och krimskrams på...


Det här med lack var både roligare och lättare än jag trodde så det ska jag fortsätta med!

/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar