tisdag 18 november 2014

När det lider mot jul

Hej på er! Det var ett tag sen jag skrev, det är mest Amanda som sköter ruljansen här. Jag har haft en lite jobbig period med gravidillamående och sen en långdragen hosta som har lett till en muskelbristning i bröstkorgsmuskulaturen. Så nu är jag sjukskriven och försöker ta det lugnt. Blir dock tråkigt att inte göra annat än att ligga på soffan så idag försöker jag städa upp lite här hemma. Det är inte långt kvar till advent och jag måste ha det rent och fint till julpyntningen.
Trots min tystnad här har jag faktiskt "julat" lite. Dels har jag slagit in de första julklapparna och jag har även gjort lite julshopping som jag tänkte visa.

Fyra julgrans"kulor" och en ljusbricka från Rusta.

Osäker på om jag visat detta redan, men det är en beställning från Fyndiq. Lack och stämpel till julklapparna, en liten halmbock och julkulor.

Och till sist en adventsstake till köket från loppis och två ljusslingor från Rusta (som vi självklart glömde köpa batterier till...).

Nu ska jag slå på Arthur Christmas som underhållning medan jag diskar!
/Emma

2 kommentarer:

  1. AJ, det lät som det gör ont. Hoppas du kryar på dig snart och som tur är har du ju fått lite julande gjort - passa på att njuta av stillhet och julfim medan det varar =)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar ljusbrickan, jag har den i silver! Krya på dig!

    SvaraRadera