tisdag 4 november 2014

Hemmets Journal: Jul & tradition.

Tänkte skriva några rader om jultidningen jag köpte nyligen. Det är Hemmets Journals jultidning och kostar 39.90 kr. Ett helt okej pris, men har personligen svårt för papperskvaliteten. Ni vet, sånt där prassligt och lätt att dra sönder som skvallertidningar är av. Framsidan är väldigt fin och jag gillar att läsa om forna tider. Mina favoriter ur tidningen var en artikel om en kvinna med en superstor och fin julgran, läsarnas egna berättelser, "Vi minns barndomens jul" samt "Jul i krigets skugga". Jag har inte testat något pyssel eller recept ännu.

Här kan ni själva se framsidan och innehållet, kanske är det något för er.:)



/Amanda

2 kommentarer:

  1. Den har jag med köpt, gillade läsarnas egna berättelser: Jul i krigets skugga och ska nog läsa den igen med min äldsta son, bra för barnen att få höra berättelser ifrån förr och att man inte alltid har haft det så bra som vi har det. Han är även väldigt intresserad av att lyssna och läsa om liknande saker.

    SvaraRadera
  2. Måste säga att omslaget ser extremt mysigt ut :)

    SvaraRadera