torsdag 14 november 2013

Sånadär julfrågor!

Hittade dessa frågor hos www.boughsofholly.blogg.se och tyckte det kunde vara kul att svara på.:)

Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år?
Hos mamma i Örebro, med Emma och mammas man.  

Vet du hur du ska fira nyår, isåfall hur? 
Jag hoppas att jag firar i Örebro med mina vänner!

Vad önskar du dig i julklapp? 
En hel del! Bland annat muminörngott, handdukar, böcker och parfym. 

Brukar du stiga upp och åka på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut? 
Nej någon sån tradition har vi aldrig haft men det verkar jättemysigt!

Har du börjat köpa julklappar ännu?
Inte börjat köpa direkt, men jag har bestämt en del julklappar, väntar bara på pengar.

Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 3 på julafton? 
Tomtarnas julverkstad! Robin Hood på andra plats.

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar? 
Ja det brukar dom, för vi har alltid lika lugna och sköna julaftnar varje år. Men tiden fram till julafton är nog det bästa ändå.

Brukar du känna att det är skönt när julen är över? 
Absolut inte! Jag brukar vara lite ledsen faktiskt.

Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet? 
Viktigast är skinkan, köttbullarna och prinskorven, minst viktigt är janssons frestelse för det gillar jag inte. Äter folk sill på julbord? Det äter jag i så fall inte heller!

Vilken julmustsort är godast? 
Det vet jag inte... Har Apotekarnes hemma nu för den kostade 5 kr på Ica, hehe.

Vilket glöggmärke är godast? 
Det vet jag inte heller, började dricka glögg för högst 2 år sedan.

Har du firat jul utomlands någon gång? 
Nej, och jag vill inte heller! Och definitivt inte i något varmt land eller utan min familj. Vore hemskt.

Vilken jullåt är den bästa, varför?
Jag kan omöjligt säga en! Men några favoriter är Last christmas, Koppången och O helga natt.

Vilken julfilm är den bästa, varför? 
Home Alone 1&2 är fantastiska, så även Santa Clause 1, 2 & 3, Grinchen, The Holiday och sist men inte minst Love Actually som är min stora favorit!

Bästa julkalender? 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Kaspar i Nudådalen! Det enda rätta svaret på den här frågan.

Vilken artist tycker du är juligast av alla? 
Oj, det vet jag faktiskt inte!

Har du varit Lucia någon gång? 
Njae bara på dagis när man fick vara många lucior. Men jag har gått i många luciatåg! Jätteroligt!

Vad är ditt bästa råd för en bra jul? 
Släpp stressen! Gör inget du inte vill göra bara för att man "ska". Fira julen precis som du själv vill, även om det betyder att inte fira, så blir det en bra jul.





/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar