onsdag 26 augusti 2015

'Til the season comes 'round again

Hej igen! Det är den tiden på året, då inlägg på julbloggarna börjar poppa upp. Man känner att hösten är i antåg och då börjar självklart jullängtan gro i bröstet också. Men hösten är icke att förringa som enbart en transportsträcka fram till jul, det är ju faktiskt en underbar årstid i sig. Jag älskar regniga dagar då det är helt legitimt att spendera sin lediga tid med en kopp te och en god bok. Börjar faktiskt bli lite trött på att man "måste" gå ut i solen när det är sommar... Det är även flera födelsedagar som ska firas innan det är dags för att fira jul så det är vad som finns närmast i sikte.

I år kommer julen se lite annorlunda ut för min del. Jag vet inte var eller hur den kommer firas men eftersom jag är nybliven mamma kommer jag i jul ha en liten son på ett halvår. Det känns spännande, roligt och även lite pressande - att så många vill fira jul med en för att spendera tid med min lille pojk. Vem ska väljas och vem ska väljas bort? Drömmen hade varit ett eget hus dit vi kunde bjuda släkt från båda sidor över jul, men dit har vi inte riktigt nått än. Vi är fortfarande kvar i vår lilla trea på tredje våningen utan hiss och det känns inte optimalt att bjuda in långväga gäster hit. Men jag hoppas ändå på att få till lite julkänsla i vårt hem. Barnrummet ska ju juldekoreras och jag tänkte bjuda på lite bilder jag inspireras av. Jag gillar lantligt, traditionellt med vitt och rött. Mitt hem kommer tyvärr aldrig se ut som ett inredningsmagasin, men drömma kan man ju alltid.

Ikea 2011


Jag hittade även fina bilder från i julas hos Elin Mattson på hennes fina juliga barnrum. Följ >länken< för att komma till inlägget!

/Emma 


1 kommentar:

  1. Svårt det där med var man firar jul. Jag har blivit bonusmormor (oj,vad gammalt det lät) och hoppas på att vi får fira jul med det lilla nytillskottet, men det lär det vara fler som vill...

    SvaraRadera