fredag 28 augusti 2015

A Dickens' Christmas.

Jag bor i Göteborg och en av mina absoluta favoritbutiker här är Science Fiction-bokhandeln! Senast jag var inne shoppade jag loss ordentligt och köpte bland annat den här fantastiska utgåvan av A Christmas Carol av Charles Dickens. Det är en deluxe gift edition som är inbunden i rött med gulddekorationer, guldtext och guldkantade sidor. På insidan är det en exakt faksimil av utgåvan från 1836. Den ligger i ett skyddande fodral av kartong med mysiga illustrationer. Allt detta för 129 kr! Jag ser framför mig hur den plockas fram och läses ur varje jul framöver.




Önskar man istället läsa En julsaga på svenska skulle jag rekommendera denna stora, vackra utgåva! Den har superfina illustrationer och fodrade, mjuka pärmar. 204 kr på Adlibris.

Ett wild card kanske kan vara den här: en steampunk-version av den klassiska sagan! Ballt! 155 kr på Adlibris.

/Amanda

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken fin bok! Jag som älskar både julen och böcker :)

    SvaraRadera
  2. Det är en del av min jultradition att läsa denna fantastiska saga. Tyvärr är nyöversättningen till svenska av Christina Westman fruktansvärt dålig.

    SvaraRadera