söndag 7 december 2014

Santa Claus is coming to town

Det börjar bli jul här hemma. Vi var sena med att tända första ljuset för en vecka sen, så det blev i tisdags istället, men nu är vi i fas. Det är otroligt hur mycket kortare december känns nu när man är vuxen, jämfört med när man var liten och december var årets längsta månad. Min energinivå är även ganska låg detta år, eftersom det växer en människa i min mage, så tyvärr hinner jag nog inte med allt jag vill innan jul.
Den 19e kommer Amanda och hennes sambo hit till Örebro och ska bo i vårat gästrum. Det ser jag fram emot! Då ska det tjuvstartas med julmatsätning och kanske orkar jag koka knäck och göra chokladpraliner. Vi ska även slå in julklappar och göra lackstämplar. Och på tal om julklappar så har jag en del inslagna här hemma nu. I år kommer alla mina klappar se nästan likadana ut. På Rusta köpte jag tre rullar brunt papper för 25 kr. Det röda snöret kommer från Ikea och etiketterna från Lagerhaus.

/Emma 

1 kommentar:

  1. Grattis till den stundande bebisen! Roligt. :)

    Visst är det så att december känns mycket kortare nu när man är vuxen och fullkomligt rasar på. Då önskar man att det kunde kännas som när man var barn igen.

    SvaraRadera