fredag 24 oktober 2014

Mitt första försök att göra egna snöglober.

Ja... Det var definitivt svårare än jag trodde. Att göra egna snöglober alltså. På bilden ser ni en utan vatten, och en med vatten. Problemet med den lille globen med vatten i är, som ni ser, att snön flyter! Jag förstod nästan att det skulle bli så men hoppades det skulle funka. Någon som har tips på snö som sjunker i vattnet?:) Jag har nu hällt ut vattnet ur burken och dessa kommer få vara utan helt enkelt, det ser ganska fint ut ändå tycker jag. Förtydligande: jag hade babyolja i vattnet som jag har hört ska fungera, men snön flöt ändå!



Nu har jag lagt pysslandet åt sidan och ser på Idol, läser senaste numret av Skriva och knaprar Ballerina Pepparkaka!

/Amanda

6 kommentarer:

  1. Lite lite diskmedel i vattnet så försvinner ytspänningen.

    SvaraRadera
  2. det fungerar också med glycerol eller babyolja
    :)

    SvaraRadera
  3. Diskmedel tänkte jag också på!

    SvaraRadera
  4. Jag brukar göra så att jag kokar vattnet och låter det svalna och sedan använder jag glycerol, och det går att köpa på apoteket har jag för mig :)

    SvaraRadera