lördag 15 juni 2013

Christmas comes but once a year

Nog är det lite tidigt att tänka på julen än, men som jag trodde att Per Gessle sjöng när jag var liten: "Jul i, jul i augusti". Nu är det inte ens augusti än men åtminstone sommar. Julen finns inte i mina tankar sådär jätteofta, men en sysslolös lördag då jag klickar runt på Tradera kan man ju inte undgå att kika på de antika julsakerna. Vad sägs om en julgransfot från sekelskiftet, en tomtefar från 1800-talet eller ett nummer av Landsbygdens jul från 1940?
I år är min plan att inte köpa något nyproducerat julpynt alls, det kommer jag förmodligen att frångå men jag vill gärna köpa så mycket som möjligt begagnat. Både för miljöns skull men också för att jag är så förälskad i inredning från sekelskiftet och fram till det glada 50-talet. Förhoppningsvis har jag i vinter en större lägenhet där jag kan pressa in mer jul än vad jag kunde i julas...

Juliga sommarhälsningar! /Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar