torsdag 27 september 2012

Julstaden Göteborg och julmarknader

Jag har ganska nyss flyttat till Göteborg och kommer fira min första jul här, eller ja på självaste julen åker jag hem till Örebro men tiden som leder fram till jul kommer spenderas här. Göteborg satsar stort på julen med flera evenemang, marknader och inte minst julstråket vilket är ett promenadstråk med otroligt fin julbelysning som sträcker sig från Liseberg via Götaplatsen, längs med hela Avenyn och ner till hamnen. Jultokig som jag är tycker jag såklart att det här är jättekul! Här kan man läsa mer om vad som händer i Göteborg i jul. Julmarknader som jag ska gå på är dels julmarknaden i Haga, Göteborgs absolut mysigaste stadsdel. Gammeldagsa landshövdingshus, kullerstensgator, glögg och marknadsstånd varje adventshelg. Så otroligt fint. Jag ska också på Jul på Liseberg (så klart) och julmarknaden på Frölunda Torg eftersom jag bor där. Eftersom Amanda, som också skriver i den här bloggen, bor i Vänersborg ska vi på julmarknad där också. Längtar tills det är dags!
Jul på Liseberg:

Julstråket längs Avenyn
Bildkälla.

/Emma

1 kommentar: