fredag 20 november 2015

God Jul: kakor, knäck och karameller

Av Rabén & Sjögren fick vi den här mysiga boken hemskickad. God Jul: kakor, knäck och karameller av Clara Lidström och Annakarin Nyberg.


Jag passade på att läsa den nu när Billy sover och snön faller ute, och jag älskar den! Den är fylld av julgodis-recept och några exempel från boken som jag själv vill göra till årets godisbord är fusk-fudge, sötsalta julnötter, karamelliga popcorn och chokladknäck. Jag får återkomma när jag testat recepten och berätta vad jag tycker. Men boken i sig är underbar. Den har mysiga, juliga bilder och små roliga anekdoter här och var, som den nedan av Greta, 98 år.


Jag ger boken fem av fem julklappar. Du kan köpa den på Adlibris för 108 kr (det är den värd)!
/Emma

1 kommentar:

  1. Den har jag av någon märklig anledning inte uppmärksammat. Måste komma ihåg den tills på måndag så att jag kan köpa in den till bokbussen.

    Solsken
    Linda

    SvaraRadera