fredag 20 november 2015

Bidra inte till hatstormen mot Gina Dirawi.

Sedan SVT berättade att Gina Dirawi kommer att vara julvärd i år har en hatstorm tagit fart i sociala medier (läs mer tex HÄR). Bland annat för att hon är muslim, men också för att hon är för oseriös? Och jag hoppas att vi julbloggare kan vara bättre än så och inte bidra till detta. Varken Petra Mede eller Henrik Dorsin som ofta är oseriösa förstörde väl någons jul, så varför skulle Gina göra det?

Om du känner att din jul blir förstörd av att Gina Dirawi är julvärd har jag två förslag till dig: stäng av tv:n, det finns annat man kan göra på julafton. Alternativt titta på tv4 istället: deras julvärd är Bengt Magnusson och det blir säkert traditionellt gubbmys för de som föredrar sådant.

Gina är en ung tjej, vilket säkerligen är en anledning till allt hat hon fått, och vi borde uppskatta att det inte bara är gamla gubbar som får chansen.

Självklart får man kommentera årets julvärd och vad man tycker om det, men gör det på ett konstruktivt och sansat sätt! Inget hat, tack.

/Amanda

4 kommentarer:

  1. Håller med dig helt. Självklart får man ha åsikter och alla kan inte bli nöjda med julvärden varje år. Men helt sjukt att folk lägger ner så mycket tid bara för att sprida hat. Julen handlar ju om kärlek och omtanke.

    SvaraRadera
  2. SKITBRA INLÄGG!
    Håller helt med dig. Gina är ung, tar för sig och är tjej - hatstormen är helt sjuk! Och jag blir både förbannad och rädd när vuxna människor hatar så mycket på någon så ung (eller någon över huvudtaget).
    Om nu tv:n och de få minutrar som tv-hallåan syns i rutan förstör ens jul så har man nog större problem tänker jag. Men nu ska jag inte raljera runt om det mer, ville bara säga att ditt inlägg är bra och jag hoppas fler tar efter.

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet!

    Vänligen
    Linda

    SvaraRadera
  4. Håller med dig helt!! bra skrivet!

    SvaraRadera